ASUS AI Suite II – Fan Xpert probléma

Manapság a gyártók egy sima alaplap mellé is már remek szoftvereket csomagolnak, hogy azzal könnyítsék meg az egyszerű mezei felhasználó életét. Ilyen gyártó az ASUS is, mely alaplapjaihoz a saját fejlesztésű AI Suite II programot biztosítja, mellyel számos olyan lehetőség nyílik a felhasználó előtt, melyet eddig csak BIOS-ból (mára már UEFI-ből) ért el. Ilyen szolgáltatás a ventilátorok kezelése, melyet a Fan Xpert nevű csodaprogrammal vezérelhetünk.

A csoda program

A programról meg kell jegyezni hogy szép a felülete, átlátható, mai kornak teljesen megfelelő dízájnnal rendelkező aplikáció. Rendelkezik profilozási lehetőséggel is, mely hasznos, de egyben ennek a programnak a veszte is. Hogy miért is? Windows 7 alatt futottam bele abba a hibába, hogy átállítottam a profilozást. Igen, tudom hogy nagy vétek manapság a szolgáltatásokat használni egy programon belül, de én megpróbáltam. Átállítottam, és azóta minden egyes indulásnál disable-re rakja a profilt, ami azt eredményezi, hogy míg nem lépek be a programba és állítom át a profilt, addig a processzor hűtőventilátorja 100%-on pörög. És ezen nem segít az sem hogy az új profilt elmentem, mivel következő indulásnál újra belefutok a hibába. Jelenleg nem találtam megoldást a problémára, utánajárva azt tapasztaltam hogy sokan szenvednek a hibától, de senki semmit nem tud tenni. Sokan írtak már az ASUS-nak is, de ők vagy tojnak rá, vagy akkora programozási feladat ez, ami manapság nem megoldható.

We encountered an odd problem with Asus’ Fan Xpert utility in that it would always set fan control to “Disabled” the moment it loaded up with AI Suite. This resulted in the fans spinning at 100%. We spent a few hours troubleshooting this problem with different fans, various versions of the software and BIOS upgrades, but couldn’t come up with a solution. Surprisingly, we did not encounter the problem when using Windows XP instead of Windows 7. We have notified Asus of this bug… but in the meantime, if you encounter this issue, we recommend just using the BIOS fan controls.silentpcpreview

Konkluzió: Ne állíts semmit a programban!